לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

    עבירות צווארון לבן

    עבירות צווארון הלבן נכללות בענף המשפטי הסבוך ורב תחומי אשר מחייב את הסנגור להיות בקיא ובעל ידע מעמיק בתחומים משפטים רבים ונושקים אחד למשנהו.

    בהתאם להגדרה שנבחרה כדי לתארם, עברייני צווארון לבן הינם אנשים חזקים, בעלי מעמד חברתי, השייכים לסטאטוס חברתי בינוני וגבוה, אשר יכולים להיות בכירים בחברות ציבוריות, להיות בעלי משרה ציבורית נחשקת ובכירה במשק, נבחרי ציבור בעלי כח והשפעה ועוד. העבירות שבגינם הם עשויים להיות מואשמים הינם עבירות כבדות המבוצעות תוך כדי ניצול משרה או ניצול הזדמנויות הנקרות בדרכם למען האינטרס של התאגיד שבו הם עובדים, כדי לגנוב סכומי כסף ולהפיק רווחים  או לשם תועלתם האישית, אשר עלולים לגרום לנזקים כלכליים אדירים.

    בתוכה נמנות עבירות רבות, וביניהן זיוף, מרמה והפרת אמונים, ניאוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הוצאת חשבוניות פיקטיביות, עבירות הגבלים עסקיים, הפרת אמונים, הלבנת כספים ועבירות נוספות בעלות השלכות מהותיות בהיבט האתי, המוסרי וגם הכלכלי- חברתי.

    עברייני צווארון לבן יכולים לבצע עבירות מחשב, עברות בתחום של ניירות ערך, להריץ מניות או לבצע הונאות מתוחכמות אשר יכולות לגרום לנזקים כלכליים אדירים בקרב אנשים פרטים או מוסדות וגם באפשרותם לפגוע גם במוסדות השלטון.

    לסירוגין, הכסף הנגנב, אשר לעיתים יכול להיות של מאות מיליונים, מועבר מיעד אחד למשנהו שלא בתצורתו המוחשית.

    בימנו, הידע בקרב רשויות החוק והאכיפה על היקף תופעת  העבירות בצווארון לבן, אינו מלא ולעיתים נדמה כי אף לוקה בחסר. אנו חיים בתוך כפר גלובלי קטן שבתוכו מתפתח בקצב מסחרר עולם טכנולוגי מתוחכם אשר ניתן לתפעל בקלות וללא בקיאות מיוחדת, אשר מהווה תשתית נוחה למי שבכוונתו לבצע פעולות עברייניות שמורכב יותר לזהותם.

    עבירות צווארון לבן מכונות לעיתים עבירות נסתרות מן העין או נעלמות. פעמים רבות קיים קושי רב לתביעה באיתור הראיות והמידע על עצם התקיימות העבירה או על הזיקה שבין החשוד עצמו לעבירה. בשונה מעבירות רגילות כמו תקיפה, שוד, חבלה, רצח ועוד הידיעה על קיום העבירה נמצא בשלב הבסיסי, המידי והגלוי. בעבירות צווארון לבן פעמים רבות חולף זמן רב ואף שנים עד אשר מתגלה דבר עבירה, וגם לא תמיד. לעיתים הקורבן עצמו מבחין שרימו אותו שנים רבות אחרי ולעיתים הוא גם לעולם לא יגלה זאת.

    מימי קדם, עוד באירוע של כרם נבות, אנו למדים כי הכח משחית. באותו מקרה מדובר היה בכח המלכותי, אולם לא חייבים לכהן כמלך על-מנת ליפול במעשה שחיתות. אותם מרכיבים, כסף, כח והשפעה רבה הם המניעים בעידן המודרני ונראה שבגדול, דבר לא השתנה ואין חדש תחת השמש.

    עבירת צווארון לבן, שלמעשה מלבד היותה עבירת חוק,  הינה גם עבירה מתחומי הסוציולוגיה, הקרימינולוגיה והפסיכולוגיה, והיא מתאפיינת בהתנהגות על-פיה תוך כדי לימוד תפקיד מקצועי, איש המקצוע לומד גם, בן היתר, כיצד לקדם מטרות שאינן חוקיות.

    אהבת הסיכון, המרדף אחרי העושר, הקלות בביצוע העבירה ללא לקיחת סיכון מופרז, תאוות בצע ועוד מגבירים אצל האנשים שלכאורה מחזיקים הון מספיק גדול, לסכן את הכל כדי לזכות ברווחים או תועלת לעיתים שוליים נוספים.

    מערכת החוק, שמוגבלת במשאבים ובתקציבים, נדרשת לטפל באלפי תיקים בכל שנה. ישנם אנשים שעוברים עבירות שנדמה כי קשה לגלותן וכי האכיפה מוגבלת ומאתגרת ואולי גם מאחר והענישה אינה מרתיעה די.

    כיצד לבחור נכון ומושכל עו"ד לתחום צווארון לבן?

    משרד עו"ד אליאב פנקס מתמחה בתחום של עבירות צווארון לבן, גם במקרים המסועפים והמורכבים ביותר. אנו מעניקים דגש ניכר על מתן שירותי ייעוץ וייצוג משפטי תוך ליווי מלא בכל ההליכים המשפטיים – החל משלבי החקירה, הליכי השימוע והצגת המידע הדרוש לבית המשפט למניעת מעצר ממושך הנדרש על-ידי התביעה. אנו מלווים את הלקוח באופן מלא ומסור בכל שלבי ההליך המשפטי, שבו מתבררת האשמה המיוחסת לחשוד. הייצוג המלא של הלקוח הינו בשלב ההקראה, בשלב העלאת טענות מקדימות, במתן מענה מלא ומוקפד לכתב האישום, בשלב ההוכחות, בסיכומים, בהכרעת הדין, בטיעונים לעונש, בגזר הדין ובערעור לערכאות.

    על-ידי עבודה קשה, יסודית ובלתי מתפשרת אנו מנהלים מאבק עיקש להשגת התוצאה הטובה ביותר, עד לזיכוי מוחלט או חלקי של הלקוח וכן בעונשים מקלים.

    הניסיון בניהול תיקים בא לידי ביטוי גם בגישור פלילי שבו התביעה מסכימה להגיע להסדר כופר או להסדר טיעון ראוי והוגן מול הרשויות הרלוואנטיות לשביעות רצון הלקוח.

    כותב המאמר: עו"ד אליאב פנקס, מומחה במשפט פלילי

    *     אין תוכן המאמר משום להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי

    **  האמור לעיל משמש לידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, ו/או חוות דעת משפטית.

    בכל מקרה יש להתייעץ עם עו"ד מוסמך על מנת לקבל ייעוץ המותאם לנסיבות המיוחדת ולנתוני המקרה הספציפי וכל מקרה יש לבחון לגופו.

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין

      תפריט נגישות